Gramofon Audio-Technica AT-LPW50PB – recenzija

gramofon-audio-technica-at-lpw50pb-–-recenzija

Izvrstan omjer cijene i kvalitete, uz fantastičan izgled. S brendom Audio-Technica upoznao sam se još kao dijete kada sam pretražujuči očevu zavidno veliku kolekciju gramofonskih ploča otkrivao čari analogne glazbe. To su bili mahom strani rock naslovi koje je kao pomorac donosio sa svojih putovanja – od nezaobilazne diskografije Pink Floyda do nešto rjeđih izdanja kao što su raniji albumi Bob Dylana i Creedence Clearwater Revivala. Iz današnje perspektive, na moju sreću, plov ga je često nosio preko Atlantika prema Velikim jezerima i Detroitu, Milwaukeeju i Chicagu. S jednog od tih putovanja, uz brojne ploče originalnih izdanja stigao je i Philips gramofon s ugrađenom Audio-Technica zvučnicom. Godinama kasnije, jedno od mojih najranijih glazbenih sjećanja postao je prizor te iste zvučnice kako klizi preko utora legendarne ploče „Made in Japan“ benda Deep Purple, a i sama odluka na kupnju ovog gramofona je uvelike utjecana tim pomalo „proustovskim“ trenutkom.Gramofon mi u tom trenutku nije bio potreban, međutim Audio-Technica je ovim modelom konačno napravila gramofon kakav sam želio – jednostavnog i neupadljivog dizajna s pogonom na remen i bez meni nepotrebnih USB ulaza i bežičnih načina povezivanja. Jedino što ovaj gramofon razlikuje od „teške“ klasike je činjenica da posjeduje „phono“ pretpojačalo, a to ga čini izvrsnim izborom za sve one koji prate trend povratka analogne glazbe i gramofonskih ploča te si žele priuštiti solidan gramofon koji mogu spojiti na svoje postojeće sustave ili pojačala koja nužno ne posjeduju „phono“ ulaz.Počnimo sa samim izgledom. Verzija na koju sam se odlučio je u klavirsko crnom „finišu“ koji izgleda jako lijepo i lako se uklapa u bilo kakav „setup“ i okruženje uz vašem prostoru. Ono što ću odmah napomenuti, a vjerojatno je i očito samo po sebi, jest to da bi u obveznu opremu svakako trebali dodati i nekakvu čarobnu krpu – naime ovaj gramofon je magnet za prašinu.Klavirsko crna boja ističe svako zrnce prašine i nečistoće, ali po meni je vrijedno kojeg pokreta krpe više. Postolje je drveno i debljine je 30mm, što pridodaje sveukupnoj težini od oko 5,5 kilograma. Rezultat je čvrsto i stabilno postolje koje smanjuje rezonanciju i čini gramofon otpornijim na razne vibracije. Cijeli uređaj oslonjen je na 4 široke nogice koje imaju nešto fleksibilnosti, ali ne čine gramofon nestabilnim.Prekidač za brzinuNa raspolaganju imate dvije brzine – 33.33 i 45 okretaja u minuti, koje odabirete okretanjem prekidača na donjoj lijevoj strani uređaja. Kada je prekidač u središnjem položaju, gramofon se neće vrtjeti, ali i dalje može biti upaljen. Da bi ga potpuno ugasili, morate pritisnuti gumb na stražnjoj strani uređaja, što nekada može biti jako nezgodno, pogotovo ukoliko ste bili štedljiviji s prostorom i stavili gramofon u kakvu tjesniju policu.Stražnji priključciNa stražnjoj strani naći ćete i priključke za uzemljenje te RCA „činčeve“  i prekidač za ranije spomenuto „phono“ pretpojačalo, koje ne morate koristiti ukoliko imate uređaj koji posjeduje „phono“ ulaz i želite da signal putuje direktno sa zvučnice u vaše pojačalo.Ručica sa zvučnicomRučica ovog gramofona je u potpunosti izrađena od karbonskih vlakana i posjeduje univerzalni nosač za zvučnice kako bi zamjena nekim drugim modelom bila maksimalno olakšana. Uteg na kraju ručice je također standardan, sa prstenom za namještanje balansa. Za ovu kombinaciju zvučnice koja se dobije s gramofonom preporučena sila je 2 grama.Uteg„Anti-skating“ opcija za izjednačavanje pritiska igle na oba kanala nalazi se odmah do utega s desne strane uređaja. Zvučnica koja dolazi u paketu je Audio-Technica model AT-M95, što je zapravo varijacija na temu starijeg modela AT-95E koji je u proizvodnji već desetljećima. Zvučnica je s „dual magnet“ sistemom koji omogućava preciznije pozicioniranje između lijevog i desnog kanala.Anti-skating prekidačTanjur gramofona je aluminijski i dolazi s izdržljivom gumenom podlogom. Ovaj model je opremljen i prozirnim plastičnim poklopcem protiv prašine koji je zadovoljavajuće kvalitete, s oprugama u šarkama koje pomažu pri otvaranju i zatvaranju.Nakon što sve otpakirate, ispred vas je prilično jednostavan proces sastavljanja i spajanja. Remen je već pričvršćen s donje strane tanjura, samo ga treba „kliznuti“ na mjesto prilikom postavljanja. Također, zvučnicu je potrebno samo spojiti na ručicu te ju balansirati i postaviti „anti skating“ prema uputama proizvođača.Antistatička četkicaVrlo brzo ste spremni za slušanje vaših omiljenih ploča. Svakako bih preporučio da te ploče budu čiste i uredne, a od dodatne opreme koja bi to osigurala za početak bi bilo uputno nabaviti barem antistatičku četkicu.Gramofon s pojačalom Harman KardonSvoj gramofon sam testirao na Harman/Kardon HK3250 pojačalu koje ima 40W po kanalu, a na kojem su bila spojena dva Pioneer „floorstanding“ zvučnika. Bez da ulazim previše u detalje samog setupa i točne vrijednosti, a budući da za testiranje točnosti brzine vrtnje samog gramofona nisam koristio nikakvu specijalnu opremu, ovdje ću se subjektivno orijentirati na slušljivost, zvuk i cjelokupni dojam.Vlastitu procjenu točnosti samog gramofona sam ocijenio puštajući naslove koje jako dobro poznajem – koje preslušavam i sviram godinama. Redom su tu od domaćih izvođača krenule Majke s fantastičnim „Unplugged“ albumom iz Tvornice, Azrina „Sunčana strana ulice“ te „Filigranski pločnici“, a od stranih su se tu našli „The River“ Brucea Springsteena, famozni „Concert in Central Park“ Simona i Garfunkela te meni osobno najzanimljiviji – „Grace“ Jeffa Buckleya.To je jedna od mojih novijih kupnji i radi se o „legacy“ izdanju na 180 gramskom vinilu iznimne kvalitete zvuka. S tom pločom se formiralo moje mišljenje o ovom gramofonu. Divan, glatki i bogat zvuk i iznimno zadovoljavajuće iskustvo slušanja koje ne zamara čak ni kada prevrtite po nekoliko duplih albuma. BIlo da su „live“ albumi ili studijske verzije, ovaj gramofon izvrsno prenosi moć i dinamiku svakog albuma koji sam slušao na onaj način kako je zamišljeno.Zaključak je da se radi o jako lijepom, dobro izrađenom gramofonu, s odličnom uključenom zvučnicom i sasvim dovoljno opcija i za nešto zahtijevnije korisnike te izvrsnom kvalitetom zvuka. Jedna od onih kupnji koju ne da ne požalite, nego otkrijete i više nego ste mogli očekivati za tu cijenu.Piše: Niko Barbarić
pcchip.hr

DVB Portal

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners.

View more
Accept