UNITED GROUP odgovorila na kritike Telekom Srbija

United grupa je uzvratila na “klevete” Telekoma Srbije, a posebno njegovog šefa Vladimira Lučića.

U opširnom tekstu u N1 , koji je deo United grupe, piše da su prihodi United grupe duplo veći od prihoda Telekoma Srbija i da je svaki put kada je većinski vlasnik promenio to putem intenzivnog međunarodnog tendera. Njegova vrijednost se procjenjuje na oko 10 milijardi eura.

S druge strane, aktuelni srpski predsednik je doživeo dve neuspele privatizacije i nema znakova ozbiljnog interesovanja investitora za kompaniju.

United grupa takođe odbacuje kao netačne tvrdnje Telekoma Srbija da je u finansijskim teškoćama jer se radi o dugu od četiri milijarde evra, dodajući da je „u stvarnosti trenutni nivo duga rezultat astronomskog razvoja kompanije i brojnih akvizicija“.

“Naime, United Group je od 2020. godine kupila kompanije Vivacom i Nova u Bugarskoj, Tele2 i Optima Telekom u Hrvatskoj, Nova i Wind u Grčkoj, kao i 20 malih i srednjih kompanija. Ukupna vrijednost tih akvizicija premašila je 3 milijarde eura i sve je to doprinijelo da United Group postane vodeća i najbrže rastuća telekomunikacijska i medijska kompanija u jugoistočnoj Evropi. Naši prihodi su se utrostručili u posljednje tri godine, a operativni profit (EBITDA) iznosi milijardu eura. Najveće svjetske agencije za procjenu rejtinga, S&P Global i Moody’s, prepoznale su snažan rast United Grupe, kao i odgovorno finansijsko upravljanje, te su pozitivno revidirali svoje ocjene poslovanja United Grupe i njenih perspektiva u budućnosti”.

United grupa dalje navodi da je Telekom Srbija 2022. godinu završio sa dugovima od skoro dve milijarde evra, a oni će verovatno porasti na tri milijarde do kraja ove godine.

Dalje, „da Telekom (Srbija) ima ogromne finansijske probleme svedoči i njihov odnos prema dobavljačima kojima duguju 475 miliona evra i kojima ne plaćaju usluge više od godinu dana. Pre pet godina dugovali su srpskim privrednicima 176 miliona evra, a sada je iznos duga narastao na neverovatnih 500 miliona evra. Ovakav odnos Telekoma prema kompanijama koje im pružaju usluge ugrožava njihov opstanak i unazadi srpsku privredu”.

United Group dodaje: „Uprkos neviđenoj i nezakonitoj podršci države Srbije jednoj kompaniji, Telekom Srbija ostvaruje katastrofalne poslovne rezultate. Zbog finansijske situacije u Telekomu, država ne raspisuje tender za 5G mrežu, jer zna da državni operater nema novca za investicije. Naša kompanija SBB tražila je aukciju za 5G mrežu, spremna da uloži 240 miliona evra, jer SBB sa sobom ima i druge kompanije United Grupe, koje su dokazano među najuspešnijim mobilnim mrežama u Evropi, ali je sve stalo dok Telekom ne prikupi novac i zbog toga će Srbija i dalje zaostajati za regionom.

Završava se pozivanjem na jednake uslove na srpskom tržištu jer će njegova ulaganja u Srbiju „biti dobra za privredu i sve građane“.

DVB Portal

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners.

View more
Accept